Seksowni Czarodzieje Bojowi + Komodo & Underground + Impquest
W ramach inicjatywy minirecenzji jednostronicowych gier RPG pojawiły się również opinie o “Seksownych Czarodziejach Bojowych” (których idei nie trzeba wyjaśniać) stworzonych przez Granta Howitta, a przetłumaczonych przez Bartłomieja Zarzyckiego „Chronosa”, Weronikę Rędziniak „Mau” oraz Pawła Domownika „Kurczaka” z Goblina Drukarskiego, czyli dawnej inicjatywy Avangarda. Drugą grą jest “Komodo & Underground”, czyli stworzony przez Twierdza Powszechna jednoosobowy RPG o Komodo, który marzy o zostaniu smokiem. Ostatni jest “Impquest”, stworzony przez Olafa i Hecarza ze studia Fungus Magus, w którym gracze wcielają się w tytułowe, a do tego kiepsko opłacane, Impy.
“Seksowni Czarodzieje Bojowi”
Fani absurdu, łączcie się! Ten wyrafinowanie roztrzęsiony system nie jest dla osób lubiących sztampowe fantasy. Przerysowane do maksimum elementy znajdujące się w tabelkach jasno dają do zrozumienia o komediowym przeznaczeniu systemu, które maluje uśmiech już przy samym czytaniu. Najciekawszym elementem moim zdaniem jest mechanika śmierci, która polega na przebiciu systemowym Stresem najwyższego wyniku na obecnym rzucie, następnie Wybuchasz! A potem regenerujesz… Ciekawy eksperyment i nietuzinkowe podejście, sztuka sama w sobie.
“Komodo & Underground”
Ta bardziej paragrafowa niż fabularna gra jednokartkowa jest urocza i zwięzła. Z możliwością rozegrania jej solo kilkukrotnie nadaje się na nudne wieczory, w których wcielimy się w komodo, który pragnie zostać smokiem. Prosta progresja w postaci podejmowania decyzji i kilku rzutów szybko przeprowadzi nas przez zwięzłą, ale ciekawą historię.
“Impquest”
Impquest to zdecydowanie mój faworyt wśród one-page rpg. Niesamowicie ciekawy koncept związany z rozegraniem grupy diablików podległych złemu czarnoksiężnikowi jest uniwersalny, a jednocześnie intrygujący, pozwalający spojrzeć na akcję z perspektywy podległych głównemu złemu minionów. Brak statystyki odpowiadającej za siłę jest tym bardziej ciekawym zabiegiem, kiedy spojrzy się na prawą stronę i zobaczy całkiem rozpisaną mechanikę walki. Dodatkowo uważam, że lista diabelskich zdolności dla Impów jest świetnym dodatkiem otwierającym możliwości na modyfikację i tworzenie własnych interpretacji systemu.
Linki do systemów, które możecie pobrać za darmo:
~ Pompejusz