1.A.D. + Księgarze
Przeniesiemy się do „1 A.D.” stworzonego przez Michała Gotkowskiego oraz do lat dwudziestych w „Księgarzach” oryginalnie stworzonych przez Benjamína Aníbala Reyna i wydanych po polsku przez Guślarza z Gusła Studio przy współpracy z Rzucaj Nie Gadaj – Podcast RPG
UGA BUGA i do przodu. Choć takie słowa nie mogłyby paść podczas samej gry, tak jak i jakiekolwiek słowa. Ta niesamowicie odważna i prosta gra wymaga nietuzinkowego myślenia, w końcu w ilu grach RPG zabraniają ci mówić? Mechanika polegająca na ptak, kamień, tygrys szablozębny (papier, kamień, nożyce) jest banalnym rozwiązaniem jednocześnie idealnie wpasowuje się w motyw przewodni grania neandertalczykami. Uważam, że ten jednokartkowiec jest idealny dla grup chcących rozegrać coś śmiesznego, prostego i pełnego absurdu.
Wydana w formie wygodnej broszury, gra „Księgarze” z serii „Bilet na” stanowi spigułkowaną wersję Zewu Cthulhu. Gra skupia się wokół tajemnych manuskryptów i ksiąg, gdzie grający wcielają się w ludzi, księgarzy chcących pozyskać ową mroczną, tajemniczą i niebezpieczną literaturę. Na karcie księgarzy możemy znaleźć pełny generator scenariuszy, poszukiwanych ksiąg jak i rzuty na sugerowane niebezpieczeństwa czy kontakty mogące pomóc księgarzom. Znajdziemy tu również miniaturową mechanikę szaleństwa idealnie wpasowującą się w bluźnierczy charakter przeklętych zawartości ksiąg i horroru nawiązując do prozy Lovecrafta. Wszystko opiera się na rzutach k6, a sama gra zakłada również możliwość rozegrania minikampanii. Zostaje tylko pytanie, przy którym rozdziale zatracisz się na stałe…”
~ Pompejusz
Linki: